dubbele derby in de dameskompetitie

Akkrum DC Aengwirden v.v. Akkrum

GAVC DC GAVC/Read Swart

19 maart 2016 14:30

Zaterdag de dubbele derby in de dameskompetitie van Akkrum/Aengwirden tegen de combinatie GAVC/Read Swart. De openingsfase was overduidelijk voor Akkrum/Aengwirden . Na een kwartier bracht Jildou de stand op 1-0, de wedstrijd had in die fase al beslist kunnen worden maar mede door de keeper wist de tegenstander de schade beperkt te houden en bleef GAVC / Read Swart in de wedstrijd. Vlak voor rust kreeg het nog een tweetal kansen op de gelijkmaker, maar keepster Celina hield haar doel schoon.

Na de pauze was het snel een gelopen koers toen de score snel werd uitgebouwd. Prachtige aanvallen, vaak via het middenveld opgebouwd door de uitblinkers van vandaag Rianne en Afke Marije zorgden voor veel gevaar voor het doel van de tegenstander. De spitsen Miranda en Jildou wisten hier wel raad mee en scoorden vandaag beiden driemaal en kwam er een overduidelijke 6-0 op het scorebord. Een compliment voor het gehele team is wel op zijn plaats, deze overwinning werd door het gehele team behaald. Ook de verdediging onder aanvoering van rots in de branding Rhodee speelde bijna foutloos met de keihard werkende Sanne, Sigrid , Cindy en Berber.

Op het middenveld werkten Laura, Maike, Rianne, Afke Marije en Marijke dat het een lieve lust was. Jildou en Miranda waren een plaag voor de verdedigers van GAVC / Read Swart en scoorden erop los. Dat Celina de nul hield was mooi voor haar foutloze optreden.
Een derby met zo'n uitslag afsluiten is een prima prestatie en was geenszins geflatteerd.

Sietze Eelsingh