Rookvrije Generatie

Sinds 2017 doet v.v. Akkrum mee aan de campagne rookvrije generatie.
WAAROM EEN ROOKVRIJ v.v. Akkrum?
Zien roken, doet roken. In een rookvrije omgeving komen kinderen niet in de verleiding om te gaan roken en wordt meeroken voorkomen. Zo beschermen we kinderen en zorgen we dat zij rookvrij opgroeien. Een rookvrije sportclub draagt bij aan een Rookvrije Generatie. Help je mee?

Het ultime doel is om het gehele complex van v.v. Akkrum rookvrije te krijgen. Dit is niet van de een op andere dag gerealiseerd. Het heeft zijn tijd nodig.

Voor het seizien '18 - '19 zijn de volgende rookregels van toepassing:

- Op zaterdag wordt er op de Meine niet gerookt. Ook bij jeugdwedstrijden op andere dagen wordt er niet gerookt.
- Op andere dagen wordt alleen gerookt bij de zogenaamde “rooktafel”, deze staat dit seizoen onder de veranda, zo ver mogelijk van de ingang  naar de kantine.
- Voor, tijdens en na trainingen van de jeugd wordt u dringend verzocht om op de Meine niet te roken. Dit geldt ook voor de trainers!
- Op de tribune wordt niet gerookt.
- Spelers roken niet in het tenue van v.v. Akkrum. Dus niet in de rust roken en na de wedstrijd eerst omkleden.
- Leiders roken niet tijdens de wedstrijd.

Het bestuur hoopt dat we elkaar hier op aan durven te spreken.