Mooiste winst in Wijster en 100ste doelpunt!

Wijster 1 (zon)

Mannen, 1, 3e klasse D

24 september 2017 14:00

Zondag 24 september 12:00 vertrekt de bus met supporters, spelers en staf naar Wijster. Een volle bus en lekker weer kan een leuke dag bezorgen. Met nieuwe shirtjes mede mogelijk gemaakt door de hoofdsponsor kromme knilles en Switch start de wedstrijd 14:00.

Vanaf het begin van de wedstrijd heeft Akkrum de overhand. Het balletje ging redelijk rond en Wijster kon de bal niet langer dan 6 speelpassen vasthouden. Toch ging de bal er in de eerste helft niet gemakkelijk in. Na meerdere aanvallen en kansen kreeg Akkrum op een meter of 18 een vrije trap die Jouke Jan Schaap met een prachtige vrije trap wist te verzilveren. 0-1 voor Akkrum en het enige wat Akkrum zichzelf in de rust kon aanrekenen was dat er niet meer op het scorebord stond.

De tweede helft kreeg Akkrum nog meer de overhand en werd de pressie naar voren steeds groter. Wijster kon er niet meer uitkomen. Akkrum kreeg een vrije trap op de rand van de 16 en Jouke Jan wist hier weer raad mee. Alois scoorde een aantal minuten later en in de 70ste minuut scoorde Johannes de 4de. Hoite viel in en mocht de 5de voor zijn rekening nemen.

In de 77ste minuut wou Michel Rene aanspelen maar de spits had dit door. Ytsen moest hierdoor aan de noodrem trekken waardoor er een penalty gegeven werd(terecht). De penalty werd benut. Op dat moment was Frido Boersma al ingevallen. Hij zette de eindstand op het scorebord neer en zorgde voor de 6-1 en tevens zijn 100ste doelpunt in competitieverband voor v.v. Akkrum. Al met al een goede eerste wedstrijd in de 3de klasse. Volgende week zaterdag 17:00 staat Havelte op het programma.

Opstelling: Michel, Rene, Ytsen, Germ, Lennart, Johannes, Jeroen, Edwin, Alois, Marco en Jouke Jan.

Wissels: Rutger, Hoite, Frido.