Akkrum verstevigt koppositie in de 3e klasse!

DIO Oosterwolde 1 (zon)

Mannen, 1, 3e klasse D

26 april 2018 19:00

Op de doordeweekse inhaalwedstrijd stond de regelrechte topper op het programma tussen de nummers 1 en 2: Akkrum en DIO Oosterwolde.

Vanaf de aftrap was duidelijk dat beide ploegen gebrand waren op een overwinning. De openingsfase was duidelijk voor Akkrum en Jouke Jan Schaap verzilverde bijna een geweldige aktie met een doelpunt. Na circa 20 minuten nam DIO Oosterwolde het initiatief over en met een vlammend afstandsschot was daar het eerste waarschuwingssignaal. Met een prachtige katachtige redding wist keeper Michel Geertsma deze pegel onschadelijk te maken. Michel Geertsma ontpopte zich tot een onneembare vesting en samen met het centrale verdedigingsduo Germ Postma en Ytsen Hoekstra groeiden zij uit tot de absolute uitblinkers in deze wedstrijd.

DIO drukte meer en meer en was de bovenliggende partij in het verdere verloop van de wedstrijd.
Het piepte en kraakte, maar de hechte verdediging bleef stand houden. Akkrum kwam er slechts sporadisch uit maar dan werd het ook direct gevaarlijk. Tien minuten voor tijd kreeg Akkrum vlak achter elkaar een tweetal corners. De eerste corner werd ook al gevaarlijk en werden schoten tot tweemaal toe geblokt. Daarna wederom een corner waarbij Germ Postma een luchtduel aanging. De bal kwam via de kluts weer bij Germ terecht en koppend bracht hij Akkrum aan de leiding.

Er volgden nog een tiental spannende minuten waarbij opvallend genoeg de uitvallen van de Akkrumers levensgevaarlijk waren. Een prachtige rush van Marco Biegel strandde in schoonheid, en ook verwoede pogingen van de youngsters Pytrik v.d. Heide en Emile Vis waren gevaarlijk. Deze beide jeugdspelers toonden aan wederom een prima versterking te zijn.

Na een viertal minuten blessuretijd kon Akkrum de zege vieren en was het een geweldige ontlading. Weliswaar niet geheel terecht, maar daar maalde niemand om. Onder luid applaus van de massale opkomst supporters van Akkrum-zijde verlieten de spelers het veld.

Een onstuimige Koningsnacht zal er ongetwijfeld op volgen. Aanstaande zondag volgt er wederom een slijtageslag. Akkrum reist dan af naar nummer drie op de ranglijst Jubbega, die ook nog volop meedoen om de kampioenstitel. Met een flinke portie zelfvertrouwen reist Akkrum af naar Jubbega en kan het hopelijk weer rekenen op een grote supportersschare.

Aanvang wedstrijd aanstaande zondag is 14.00 uur.
Laat ons juichen!