Akkrum in tweede helft overlopen door Jubbega

Jubbega 1 (zon)

... (penalty)
... (lob)
...
... (schot)

Mannen, 1, 3e klasse D

29 april 2018 14:00

Na de enorme krachtsinspannende inhaalwedstrijd van afgelopen donderdag tegen DIO Oosterwolde, volgde wederom een kraker van formaat tegen Jubbega. Het was voor Jubbega de wedstrijd van de waarheid, want bij verlies tegen naaste concurrent Akkrum zou de achterstand bijna onoverbrugbaar worden.

Verwacht zou worden dat Jubbega het heft in handen zou nemen, maar opvallend genoeg was Akkrum in de beginfase de bovenliggende partij. Niet geheel onverdiend was het dan ook dat Akkrum na tien minuten de leiding nam. Een snelle uitbraak over links bracht Jouke Jan Schaap in balbezit en na een geblokt schot behield hij het overzicht en bediende hij Johannes de Vries, die op knappe wijze de 0-1 binnenschoot. Ondanks protesten over vermeend buitenspel, werd de goal terecht toegekend.

Helaas kon Akkrum slechts kort van deze voorsprong genieten want binnen vijf minuten stond de gelijkmaker op het scorebord. Een snelle uitval over de linker zijkant bracht de gevaarlijke Kevin v.d. Belt alleen voor keeper Michel Geertsma. Van der Belt werd licht aangetikt en ging gewillig naar de grond en de scheidsrechter wees gedecideerd naar de stip. De penalty werd onberispelijk ingeschoten door Jacko de Jong (1-1).

Na deze treffer nam Jubbega een duidelijk overwicht en kwam Akkrum maar moeilijk in de wedstrijd. Na een ongelukkig moment in de Akkrum-defensie wist Jubbega de op dat moment terechte 2-1 te scoren door Syberen Bouma en dat was gelijk ook de ruststand.

Na de pauze zette Jubbega er nog een tandje bij, waardoor het eigenlijk eenrichtingsverkeer werd richting het doel van Akkrum-keeper Michel Geertsma. Geertsma wist met enkele knappe reddingen nog wel een grotere achterstand te voorkomen, maar het bleek slechts uitstel van executie. Jubbega zette de wedstrijd een kwartier voor tijd definitief op slot door in een tijdsbestek van vijf minuten nog twee keer te scoren. Opnieuw Syberen Bouma en de uitblinkende Oebele Schokker zetten de 4-1 uitslag op het scorebord.

Met deze uitslag is de titelstrijd weer volledig open en wacht er een zinderend slot van de kompetitie. Met nog onderlinge toppers DIO Oosterwolde-Jubbega en  Akkrum-Jubbega op het programma blijft het tot aan de laatste wedstrijd spannend.