Stunt tegen koploper blijft uit voor Akkrum 2

S.C. Stiens 2 (zon)

Mannen zondag, 2, 3e klasse A

14 december 2014 11:00

Akkrum 2 heeft helaas weer niet gewonnen. De uitwedstrijd tegen koploper Stiens 2 leek lang af te stevenen op een doelpuntloos gelijkspel, maar een zondagsschot deed de manschappen van leider Jan Nijholt in de slotfase alsnog de das om (1-0).

Het leek vooraf een vrijwel onmogelijke missie. Stiens had tot nu toe alle wedstrijden gewonnen, terwijl de laatste driepunter voor Akkrum alweer even geleden was. Op 21 september werd Renado met 5-0 opgerold. Sinds dat moment verzamelde de ploeg nog maar twee punten.

Toch had Stiens alle mogelijke moeite om de Akkrumse defensie te doorbreken. De keren dat dat wel lukte, bleek keeper Dennis Gijsman een uitmuntende sta-in-de-weg. Kreeg Akkrum, dat zich met name in de tweede helft moest beperken tot verdedigen, dan geen mogelijkheden? Zeker wel. Voor rust waren Tjerk van der Velde en Marcel Brouwer dichtbij, maar doelpunten leverde dat helaas niet op.

In de tweede helft drong Stiens zoals gezegd meer aan. Daardoor was er logischerwijs ook vaker opschudding in het Akkrumse strafschopgebied, maar Gijsman wist zijn doel lang schoon te houden. Lars Goerres kreeg halverwege de tweede helft nog een uitstekende kans om de score te openen, maar hij zag zijn inzet vanuit een vrije trap van Menno van der Meer naast het doel verdwijnen.

Tien minuten voor het laatste fluitsignaal vloog een afstandsschot van één van de Stiens-middenvelders zomaar binnen. Het harde werken is dus wederom voor niets gebleken, maar er is wel zelfvertrouwen getankt op het kunstgras in Stiens. Na de winterstop staat op 25 januari de thuiswedstrijd tegen Geel Wit 2 op het programma. De boodschap is duidelijk: er moet nu eindelijk maar weer eens gewonnen worden!

Lars