Akkrum JO13-1 - LSC 1890 D1

25 april 2015 10:30

Abel Kleefstra

Onbekend

In een bloedstollend duel wist v.v. Akkrum zaterdagochtend te winnen van LSC 1890 D1. De wedstrijd leek lange tijd in een gelijkspel te eindigen, maar uiteindelijk trokken de Akkrumers aan het langste eind: 1-2.

Doordat de ploegen in punten gelijk eindigden in de competitie, moest er een beslissingswedstrijd worden gespeeld. Het sportpark van SC Joure werd het decor van dit spektakelstuk, omdat het duel op neutraal terrein moest worden afgewerkt.

Direct vanaf de aftrap was het al smullen geblazen. Een lange bal vanuit de Akkrum defensie leverde een goede kans op, welke niet werd verzilverd. Na deze kans was het de beurt aan LSC. Door de harde tegenwind wist Akkrum de bal een aantal keer niet goed genoeg weg te werken. Dit leidde tot enkele hachelijke situaties, maar leverde geen tegengoals op. Totdat de ploeg uit Sneek met een snelle counter de defensie van v.v. Akkrum verraste. Na een goede actie over de rechterkant, kon een scherpe voorzet in het doel worden getikt door de linksbuiten van LSC: 1-0.

Lang konden de Sneekers hier niet van genieten. De aftrap was al een gevaarlijk wapen van v.v. Akkrum gebleken en ook nu werd hiervan geprofiteerd. De bal kwam uiteindelijk voor de voeten van Finn Oosterdijk, die de gelijkmaker, van grote afstand, fraai in het doel werkte.

Na de thee werd het nog spannender en het spektakel groter. Akkrum kreeg wat meer grip op de wedstrijd en dit resulteerde in aanvallender voetbal en dus meer kansen. Maar aanvallend voetbal heeft ook zijn keerzijde. Het zorgde ervoor dat LSC meer ruimte kreeg, waardoor ook zij meer mogelijkheden begonnen te creëren.

Toch was het uiteindelijk Akkrum die hier het beste van profiteerde. Uit een goede corner van Oscar Fokkinga, was het uiteindelijk Jensen Postma die de bal achter de keeper wist te werken: 2-1. Na deze voorsprong moest Akkrum nog een kwartier zien vol te houden. Even leek er een goed slotoffensief van LSC aan te komen, maar door goed keeperswerk van Hedser Zijlstra en een aantal goede omzettingen van coaches Arnold Oosterdijk en Kees Kooistra, duurde deze niet lang en werd de zege veiliggesteld.

Door de overwinning speelt v.v. Akkrum D1 volgend seizoen in de 3de divisie. Een prachtig resultaat na een fraaie derde plaats in de Hoofdklasse. Coaches Kees Kooistra en Arnold Oosterdijk, en spelers Jornt Eisses, Jelmer Meijer, Aise-Jan Boschma, Daan Dijkstra, Jensen Postma, Bauke Sikkema, Niels Hania, Finn Oosterdijk, Gerben Bouma, Twan Kooistra, Jelmer Pen, Hedser Zijlstra, Cesar Beijert en Oscar Fokkinga, hebben een prima prestatie geleverd, wat zondag wordt beloond met een ritje op de platte kar door het dorp.