Akkrum 1 (zon) - MKV'29 1 (zon)

MKV'29 1 (zon)

17 maart 2019 14:00

Op 17 maart speelde Akkrum tegen MKV’29. De start van de middag begon niet goed voor Akkrum, want basisspeler Jeroen Bosma viel tijdens de warming up uit door een hamstring blessure. De van een blessure terugkomende spits Emile Vis kwam voor hem in de plaats.

Akkrum begon goed aan de wedstrijd en al in de tweede minuut liet de spits zien dat hij weer hersteld is, door een goede voorzet in te koppen. Na de goal zwakte het spel van Akkrum af, waarin de harde wind en het veld een aandeel hadden. De bezoekers speelden anders dan verwacht, in plaats van de bus te parkeren probeerden de Leeuwarders Akkrum vast te zetten, waardoor de lange bal vaak werd toegepast. Toch liet Akkrum zien dat het kon voetballen en creëerde een aantal goede kansen. In de tweede helft aasden Akkrum op een tweede, maar de Leeuwarders beten van zich af en creëerde een goede kans op de 1-1, die in het zijnet werd geschoten. Akkrum reageerde goed op de waarschuwing en kreeg weer controle. Na een aantal gemiste kansen, besliste de topscorer Aloys Bosma de wedstrijd door een prima aanval te verzilveren. De wedstrijd verliep sportief en werd goed geleid door scheidsrechter v.d. Kamp. De 3 punten versterkt de positie van Akkrum in de middenmoot en schept vertrouwen toe naar de wedstrijd over 2 weken in Drachten.