Een lastig middagje Akkrum uit voor Leeuwarder Zwaluwen

A-junioren zaterdag, A1, 1e klasse 29

28 maart 2015 14:00

René van der Meer

Op zaterdagmiddag 28 maart stond de wedstrijd Akkrum A1 - Leeuwarder Zwaluwen A1 op het programma. Wat een makkelijke wedstrijd leek voor de Leeuwarder Zwaluwen, werd een lastig middagje Akkrum uit.

In het begin van de wedstrijd moest Akkrum nog wakker worden, en binnen enkele minuten stond het dan ook 0-1. Akkrum begon daarna in de loop van de wedstrijd wat beter te spelen, maar ze hadden het zwaar met de tegenwind en het goede voetbal van de nummer 1 van de competitie. Halverwege de 1e helft wordt dan ook de 0-2 binnengetikt, via een voorzet weet de spits de bal prachtig achter het standbeen de goal in te werken.

De 2e helft was een totaal andere wedstrijd. Het leek erop dat de Leeuwarder Zwaluwen al dachten de punten binnen te hebben. Akkrum begon goed te voetballen, en het vertrouwen was weer terug door een prachtige stift van Aloys Bosma, 1-2. Akkrum begon er weer in te geloven, en begonnen feller te voetballen. Laat in de 2e helft kreeg Akkrum nog een vrije trap op ongeveer 20 meter van de goal van de Leeuwarder Zwaluwen. De bal werd bij de 2e paal laag ingebracht, waar de bal blijft hangen en Jens Wind maximaal profiteerde: 2-2. Akkrum had er nog met de winst vandoor kunnen gaan. Na een mooie steekbal van Rick van der Vijver kwam Daan Ketelaar 1 op 1 met de keeper, maar hij kreeg de bal niet langs de keeper. Ook in de laatste minuten had het duel nog beslist kunnen worden. Na een vrije trap vanaf de zijkant van Conner van Hulten, stompte de keeper de bal weg, waarop Florian Gunning attent reageerde, en de bal geplaatst in de hoek kopte, maar de keeper pakte de bal goed. Eindstand: Akkrum A1 – Leeuwarder Zwaluwen A1 2-2.

Daan Ketelaar