Akkrum A1 sluit het seizoen op de juiste manier af

A-junioren zaterdag, A1, 1e klasse 29

30 april 2015 18:30

Verhagen, K.

Donderdagavond 30 april stond de laatste competitiewedstrijd voor v.v. Akkrum A1 op het programma. SDS A1 was de tegenstander. Om alsnog degradatie te ontwijken moest Akkrum A1 deze wedstrijd winnen en naaste belagers Bolsward en LSC verliezen. Akkrum kwam dan ook goed uit de startblokken, maar het was SDS die op voorsprong kwam. Akkrum zocht daarna gedreven de aanval en kwam dan ook net voor rust op gelijke hoogte. Jouke Jan Schaap ontving de bal en passte de bal naar Jens Wind die zijn man uitkapte en de gelijkmaker binnen schoot. Akkrum dacht met een gelijkspel de rust in te gaan, maar een minuut later schoot SDS de 1-2 tegen te touwen. Akkrum moest hoe dan ook zijn spel verbeteren om vanavond te winnen en deed dat ook in de tweede helft.

Akkrum kwam voor de tweede keer op gelijke hoogte door een rake vrije trap. De keeper schoot de bal uit, maar deed dit buiten het 16 meter gebied en Jouke Jan Schaap verzilverde dit buitenkansje. Akkrum A1 bleef hierna doorzetten en kwam niet veel later op 3-2. Na een mooie pass van Jens Wind kwam de bal bij Jouke Jan Schaap die de bal beheerst in de hoek schoot.

SDS kreeg hierna wat kansjes, maar Akkrum kwam op een 4-2 voorsprong. Na een mooie lange uittrap van keeper Eamon Fokkinga kwam de bal bij Jens Wind, die de bal met een lob over de keeper schoot. Akkrum bleef de bovenliggende partij en kwam dan ook in de laatste minuut op 5-2. Florian Gunning dribbelde richting het doel en gaf de bal panklaar op Rick van der Vijver, die de 5-2 tegen de touwen schoot.  Na deze mooie goal floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd en won Akkrum zijn laatste competitiewedstrijd van het seizoen.

Onder leiding van Freerk Wind en Sjoerd Hylkema heeft dit team, ondanks de jonge selectie, alles gegeven en op veel momenten heel goed voetbal laten zien en dat is iets om trots op te zijn.

Conner van Hulten