Leovardia D1 - Akkrum JO13-1

Leovardia D1

D-pupillen zaterdag, D1, Hoofdklasse Q

19 september 2015 10:00

Zaterdag 19 september moesten wij met z’n allen naar Leeuwarden om tegen Leovardia D1 te voetballen. We moesten op een mooi kunstgrasveld spelen. We begonnen niet zo scherp aan de wedstrijd en kwamen dan ook snel op achterstand door een mooie treffer van de tegenstander.  Een schot van buiten het strafschopgebied vloog in de bovenhoek. De eerste helft waren we redelijk gelijkwaardig aan Leovardia en kregen wij ook wel kansen.  Het bleef 1-0 in de eerste helft.

In de tweede helft was Leovardia beter en feller dan wij.  Zij hadden een overwicht en onze verdediging kwam steeds verder onder druk te staan.  Bij de tweede goal kwam er een lange bal over de verdediging heen en de spits kon daarom in zijn eentje op Rick aflopen en scoren. Toen was het nog niet afgelopen en in de slotfase scoorde Leovardia D1 nog twee keer. Maar we gingen vol goede hoop naar de volgende wedstrijd!

Matthijs van der Veen