tactisch strijdplan werpt vruchten af

Oudehaske JO19-1

Akkrum JO19-1

Onder 19, JO19-1, Groep 2 18

27 augustus 2016 13:00

Na een paar trainingen en een tactisch strijdplan begonnen we aan de eerste wedstrijd van het seizoen. Oudehaske uit voor in de beker. Duidelijk was dat we gewoon van onze eigen kracht uit moesten gaan en de tegenstander zeker niet moesten onderschatten. We begonnen goed met een paar spaarzame momenten waar een vrije trap van Gabriel wel een beter lot verdiende, maar die belandde op de onderkant van de lat. Ook Oudehaske had wat kansjes maar het viel een beetje tegen aan beide kanten. Tot er na een goeie aanval de bal een keer raar viel in de 16 die uiteindelijk voor de voeten van Leon belandde en de bal er in schoot. Na lang overleggen omdat de keeper niet bij bewustzijn uit de strijd was gekomen en er werd geappelleerd voor buitenspel ging de goal toch door en zat dit in ons voordeel. Na de goal werd het wat feller aan beide kanten maar konden we de lijn een beetje doortrekken en kwamen we op 2-0 voorsprong. Hier gingen we mee rusten en moesten na rust de genadeklap uitdelen. Al vrij snel kwamen we op 3-0 en hadden we alles onder controle. Toch viel de bal plotseling bij ons in het netje na ook een discutabel moment wegens hands. Nu zat het in ons nadeel en werd de goal voor Oudehaske toegekend. Na een tijdje pakten we het goeie spel weer op en maakten we na een paar mooie aanvallen de 4-1, 5-1 en de 6-1. We mogen heel tevreden zijn met het spel wat we vertoond hebben in de 1e wedstrijd van het seizoen en hopen dit door te kunnen trekken in het vervolg van het seizoen.

Pytrik van der Heide

Scoreverloop: