Verslag Akkrum 3 – FVC 4

Mannen zondag, 3, 5e klasse E

13 november 2016 10:00

C. Charalabidis

Het is weer zondagochtend en ditmaal moesten wij aantreden tegen FVC 4 uit Leeuwarden. Na een goeie warming-up konden we lekker warm beginnen aan de wedstrijd, want het voelde aan alsof het -10 was deze ochtend. Iets over tienen was de scheids ( Christos ) er ook klaar voor.

Na ongeveer twee minuten had Akkrum al een grote kans maar zoals zo vaak dit seizoen kreeg Knol de bal en dit leverde niks op. Akkrum was feller en scherper dan FVC, Selvius kreeg een half kansje en miste de goal. Na vijf minuten spelen kreeg FVC een kans maar voor onze keeper Arendz was het geen moeite deze bal te keren. Na vijftien minuten was er nog vrij weinig gebeurt, Akkrum wilde wel maar was heel slordig in de passing. Nigel onze grensrechter was tot nu toe foutloos. In de 22ste minuut dachten we allemaal dat het eindelijk ging gebeuren, Paul haalt uit…. wij dachten dat het een inworp was maar de scheids gaf een doeltrap. Bedankt Paul niet weer doen ;).

Na vijfentwintig minuten was er nog steeds vrij weinig gebeurt, over en weer wat corners maar daar kwam niets uit. Maar dan eindelijk in de 27ste minuut, na een voorzet van Knol kwam de bal bij Elio en tikte vervolgens de bal binnen. In de 30ste minuut (randje zestien) komt de bal bij Knol speelt vervolgens een man uit en haalt uit met rechts 2-0! Dan in de 34ste minuut Tearazzi wil een aanval opzetten maar op het moment dat hij wil aanzetten voelt hij meteen aan z’n hamstring en weet dat het foute boel is. Helaas moet er gewisseld worden en Robin Nutters vervangt Tearazzi. In de vijfendertigste minuut heeft Akkrum weer een goeie kans echter schuift Selvius helaas de bal net naast. Net voor rust had FVC nog een kansje wat resulteerde in een corner wat niets opleverde.

Rust, ook voor Nigel. Begin 2e helft werd Friso eruit gehaald, want hij had wat last van de avond ervoor. Sjerrie werd erin gezet want die was inmiddels weer hersteld van een blessure. Het was weer even aftasten en FVC begon wat dreigender te spelen wat resulteerde in wat kansjes en een corner. Door de uiterste oplettendheid van onze keeper Arendz en Dylan ging de bal er echter niet in. In de 57ste minuut had Akkrum weer een mooie aanval. De bal kwam bij Paul en speelde de bal af aan Knol die vervolgens zijn man uitspeelde en uit haalde wat resulteerde in een doelpunt 3-0! (randje zestien met links in de korte hoek). In de 59ste minuut had FVC de kans om iets terug te doen één op één met onze keeper Arendz wist FVC niet te scoren. In de 62ste minuut kreeg ook Elio zijn kans alleen ging deze bal net over.. (ongeveer 5 meter). In de 64ste minuut was Sjerrie even de bal kwijt en schopte zijn tegenstander ondersteboven, wat hij natuurlijk niet met opzet deed. Goed gezien scheids! In de 68ste minuut geeft Selvius een voorzet aan Elio die vervolgens uithaalt waardoor de bal weer huizen hoog over gaat. Jammer! In de 70ste minuut komt Friso er weer in want Jeroen zijn batterij was leeg.

Het laatste kwartier was aangebroken en FVC geloofde het eigenlijk wel en gaf steeds meer ruimte weg. In de 75ste minuut krijgt Paul nog de mogelijkheid om te scoren op aangeven van Elio alleen miste Paul helaas. 76ste minuut uitbraak Akkrum… de bal wordt afgegeven aan Friso welke heel koelbloedig de 4-0 maakt! In de 80ste minuut kreeg ook Elio last van zijn hamstring, waardoor wij weer moesten wisselen. Jeroen zijn batterij was inmiddels weer iets opgeladen en kon er wel weer even tegenaan. In de 84ste minuut kreeg ook Rick (welke we de hele wedstrijd niet hebben gezien) een kans. Deze wou Rick stiften echter kwam de bal niet hoog genoeg waardoor de keeper de bal zo kon opvangen. 87ste minuut uitbraak Akkrum… Jeroen gaat op de keeper af en ziet Friso naast hem meelopen en geeft de bal af aan Friso en knalt de 5-0 binnen! In de 90ste minuut krijgt Jeroen zijn zoveelste kans en benut deze eindelijk waardoor de eindstand op de scorebord komt te staan op 6-0!

Wij kunnen terug kijken op een goeie wedstrijd met een overtuigende overwinning! Over twee weken mogen wij opnieuw aantreden. Nigel bedankt voor het vlaggen! Beterschap voor de mannen die deze week een blessure hebben opgelopen. Mark Goerres had een aantal weken geleden al een blessure opgelopen ook voor Mark beterschap toegewenst! Hopelijk herstellen jullie allen snel.